Wydawnictwo szkolne, oświatowe i pedagogiczne uznane przez doradców metodycznych i nauczycieli w całym kraju. Kompleksowe usługi wydawnicze i drukarskie.
Tematyka w 6 spiralnie rozwijanych kręgach tematycznych: życie codzienne; ludzie wok ł nas; świat wok ł nas; praca; komunikacja; przepływ informacji. Cele og lne i szczeg łowe w podziale na zakresy: radzenie sobie ze sobą i innymi; krytyczne myślenie; umiejętności. Przedstawiono og lne uwagi metodyczne.
Przewodnik metodyczny dla nauczycieli techniki-informatyki uczących w klasie 5 stanowi kontynuację rozwiązań metodycznych prezentowanych w przewodniku dla klasy 4. Składa się z dw ch części. W pierwszej części podany jest szczeg łowo opracowany w ujęciu blokowym, przykładowy plan pracy dydaktycznej dla nauczycieli. W części drugiej zamieszczone są przykłady rozwiązań metodycznych obejmujących wyr żnione w rocznym planie dydaktycznym jednostki metodyczne i tematyczne. Podane są przykładowe sytuacje dydakty
Przewodnik metodyczny dla nauczycieli techniki-informatyki uczących w klasie 6 stanowi kontynuację rozwiązań metodycznych prezentowanych w przewodniku dla klasy 4 i 5. Składa się z dw ch zasadniczych części. W pierwszej części podany jest szczeg łowo opracowany przykładowy plan pracy dydaktycznej dla nauczycieli uczących w ujęciu blokowym. W części drugiej zamieszczone są przykłady rozwiązań metodycznych obejmujących wyr żnione w rocznym planie dydaktycznym jednostki metodyczne i tematyczne. Każda z nich
Zintegrowany program nauczania techniki-informatyki dla klas IV-VI jest zgodny z założeniami nowoczesnej (na miarę XXI wieku) edukacji og lnotechniczno-informatycznej. Dzięki szczeg łowemu rozpisaniu cel w kształcenia, treści nauczania, procedur osiągania cel w i osiągnięć uczni w, oddzielnie dla każdej klasy, możliwa jest jego realizacja w r żnych wariantach: - systematycznie w każdej klasie: czwartej, piątej i sz stej; - tylko w jednej z nich: tylko w czwartej, tylko w piątej lub tylko w sz stej (zależn
W opracowaniu tym przedstawiono szczegółowo rozwinięte plany pracy dydaktycznej (potocznie nazywane "rozkładami materiału") oddzielnie dla każdej klasy szkoły podstawowej, co umożliwia dowolny sposób realizacji techniki i informatyki. Ogólnie można stwierdzić, że plany te: - dzięki zachowaniu spiralnego układu treści nauczania umożliwiają rozpoczęcie pełnej realizacji bloku edukacyjnego, np. od klasy piątej, czy nawet szóstej (uczniowie w każdej klasie powtarzają ten sam cykl działań technicznych coraz ba
Przewodnik ten składa się z trzech części. Pierwsza część poświęcona jest charakterystyce wsp łczesnej edukacji og lnotechnicznej. Definicje podstawowych pojęć, określenie cel w edukacji og lnotechnicznej i informatycznej. Om wiona jest podstawa programowa oraz program nauczania techniki i informatyki. W części drugiej mowa jest o planowaniu pracy dydaktycznej przez nauczycieli techniki i informatyki. Część trzecia, najobszerniejsza, to szczeg łowe konspekty lekcji z wykorzystaniem podręcznik w i zeszyt w
Uczniowie w trakcie podejmowanych działań technicznych uświadamiają sobie, że zanim powstanie jakikolwiek wytw r techniki ważne jest prawidłowe rozpoznanie sytuacji technicznej, w tym analiza potrzeb. Dopiero na tej podstawie można oczekiwany wytw r poprawnie zaprojektować, skonstruować, zaprogramować działania zmierzające do jego wytworzenia. Dla prezentacji pełnego cyklu pojawiają się w podręczniku działania eksploatacyjne i likwidacyjne związane z przetwarzaniem zużytych urządzeń i materiał w eksploata
Zeszyt ćwiczeń jest w pełni przystosowany do wymog w nauczania techniki i informatyki w zreformowanej polskiej szkole. Pozwala poznawać świat wsp łczesnej techniki wspartej na wykorzystaniu szeroko rozumianych technologii informacyjnych. Uczniowie mają okazję podejmować działania techniczne w powiązaniu z r żnymi dziedzinami ludzkiej działalności, np.: życiu codziennym, pracą zawodową, kulturą, nauką. Uczą się działań technicznych w kolejnych fazach powstawania przedmiot w użytkowych, m.in.: projektują, k
W podręczniku autorzy prezentują bardzo ważne dla wsp łczesności materiały jakimi są tworzywa sztuczne. Uczniowie dowiadują się, że każdy element dowolnej konstrukcji należy najpierw zaprojektować i skonstruować, a dopiero p źniej wykonać. Od jakości jego wykonania zależy funkcjonowanie całego urządzenia, niezależnie czy jest to długopis, rower, samoch d czy komputer. Podręcznik jest bogato ilustrowany, a dużym ułatwieniem w jego wykorzystaniu jest zamieszczony na końcu skorowidz, słowniczek podstawowych
Og lne cele techniki związane są z ułatwianiem człowiekowi pracy, wypoczynku, uczenia się. Proponowane w zeszycie zestawy ćwiczeń prowadzą do rozwoju umiejętności og lnotechnicznych uczni w pozwalających wykorzystywać nowe technologie dostosowane do właściwości przetwarzanych materiał w. W klasie piątej dzieje się to na przykładzie tworzyw sztucznych. Wystarczy obejrzeć się wok ł siebie. Papier, ubranie, meble, sprzęt gospodarstwa domowego, samochody, samoloty, promy kosmiczne i satelity wykonane są w zna
Najbliższe otoczenie każdego człowieka jakim jest dom, jest okazją do przedstawienia r żnych pr b (w tym historycznych) rozwiązania wielu problem w technicznych związanych z projektowaniem i konstruowaniem budowli, wyposażaniem ich w r żne instalacje oraz eksploatacją tzw. urządzeń gospodarstwa domowego. Podręcznik jest bogato ilustrowany, a dużym ułatwieniem w jego wykorzystaniu jest zamieszczony na końcu skorowidz, słowniczek podstawowych pojęć technicznych oraz notki biograficzne o znanych i mniej znan
Książka Czas pokoju i niepokoju, jest piątą książką autora. Zamyka jego wspomnienia dotyczące wojennej drogi, pełnej wielkich przeżyć: katorgi syberyjskiej, gehenny kazachstańskiej, następnie lat przedfrontowych i dramatycznych lat walki, w czasie kt rych brał udział w bataliach na przycz łku warecko-magnuszewskim, w ciężkiej, dramatycznej bitwie z forsowaniem Wisły podczas niesienia pomocy Powstaniu Warszawskiemu, w szturmach na Wał Pomorski oraz w dziesięciodniowych walkach w Kołobrzegu, zwanych kołobrz
"...uczucie rodzi się z popioł w" to najnowszy zbi r wierszy tego poety, w inspirujący spos b ukazujący uczucia, zwłaszcza uczucie miłości. Miłości gorącej, zmysłowej, nieszczęśliwej, ślepej, wielkiej, niszczącej i trudnej, gorzkiej... Miłości, kt ra nawet jeśli umiera, to tylko po to, aby narodzić się na nowo, powstać niczym Feniks z popioł w...
Jest to najnowszy zbi r wierszy Autora, poświęcony sprawom wartości aksjologicznych i przemijania świata. Autor kilku tomik w poetyckich oraz wspomnień z Kres w Wschodnich.
Zapis doznań, spostrzeżeń i rozmyślań autorki - podr żniczki przez życie. Pełen światła, kolor w, cieni, radości, smutk w i tęsknot. Tego, czego doświadczamy na co dzień. Tego, co przynosi nam los i czas, w kt rym istniejemy. Wzruszająca, poetycka opowieść...