Autorki: Mariola Czarnkowska, Anna Lipa, Paulina Wójcik-Topór Terapia funkcji poznawczych jest zbiorem zawierającym ćwiczenia funkcji poznawczych przygotowane z myślą o osobach dorosłych. Zadania te służą do wspierania treningu: pamięci, orientacji, koncentracji, myślenia, funkcji językowych i wzrokowo-przestrzennych. Ćwiczenia umysłowe wspomagają proces zapamiętywania, myślenia, rozumienia i poprawiają sprawności komunikacyjne. Proponowane ćwiczenia mogą być stosowane zarówno w terapii psychologicznej, j
Autorki: Mariola Czarnkowska, Anna Lipa, Paulina Wójcik-Topór Terapia funkcji poznawczych jest zbiorem zawierającym ćwiczenia funkcji poznawczych przygotowane z myślą o osobach dorosłych. Zadania te służą do wspierania treningu: pamięci, orientacji, koncentracji, myślenia, funkcji językowych i wzrokowo-przestrzennych. Ćwiczenia umysłowe wspomagają proces zapamiętywania, myślenia, rozumienia i poprawiają sprawnośćkomunikacyjną. Proponowane ćwiczenia mogą być stosowane zarówno w terapii psychologicznej, jak
Autorka: Dorota Dańska Cztery pory roku. Lato to zestaw ćwiczeń o zróżnicowanym stopniu trudności przeznaczony dla uczniów klas młodszych, zakładający: bogacenie zasobu słownictwa, doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, usprawnianie grafomotoryki, poszerzanie wiedzy ogólnej dziecka. Zestaw zawiera: teksty o różnym stopniu trudności, krzyżówki, quizy, zagadki, różne niespodzianki. Ćwiczenia sprawdzają się w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, m.in. z dziećmi z uszkodzonym s
Tę pomoc możesz z powodzeniem wykorzystać w pracy z dziećmi z Ukrainy. Autorki: Agnieszka Fabisiak-Majcher, Elżbieta Ławczys Moje sylabki w przedszkolu to zeszyt, z którym dzieci uczą się czytać metodą sylabową – prostą i skuteczną. Opierając się na sylabie jako najmniejszej jednostce percepcji, znacznie ułatwia się przedszkolakom etap wczesnej nauki czytania. Dzięki atrakcyjnej szacie graficznej, naklejkom i zróżnicowanym zadaniom praca z zeszytem dostarcza dzieciom dużo radości i zachęca je do dalszej
Autorki: Aleksandra Gnacek, Tatiana Lewicka, Weronika Żmuda Ćwiczenia Moje otoczenie są przeznaczone dla pacjentów z zaburzeniami funkcji poznawczych: pamięci, uwagi, myślenia, mowy, gnozji, praksji oraz innych. Celem ćwiczeń zawartych w niniejszej pozycji jest szeroko rozumiana rehabilitacja tych procesów. Zadania zostały skonstruowane w oparciu o zakres tematyczny najbliższy pacjentowi – jego własne otoczenie. Taka stymulacja z jednej strony ułatwi pacjentom ich codzienną aktywność, a z drugiej usprawni
Autorka: Marta Kuchnik Dysleksja to zestaw ćwiczeń językowych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 9-10 lat. Ćwiczenia zawarte w zestawie służą wzmacnianiu koncentracji, logicznego myślenia oraz analizowania i porównywania odczytywanych treści. Materiał zadaniowy obejmuje ćwiczenia w obrębie wyrazu, zdania i tekstu. Uczy dziecko:– różnicowania liter,– rozróżniania części mowy,– odmiany wyrazów,– budowania zdań (tworzenia logicznych konstrukcji, rozwijania i skracania zdań),– tworzenia krótkich form w
Autorki: Mariola Czarnkowska, Anna Lipa, Paulina Wójcik-Topór Ćwiczenia do terapii afazji to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je równ
Autorki: Mariola Czarnkowska, Anna Lipa, Paulina Wójcik-Topór Ćwiczenia do terapii afazji to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je równ
Autorki: Mariola Czarnkowska, Anna Lipa, Paulina Wójcik-Topór Ćwiczenia do terapii afazji to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je równ
Autorki: Mariola Czarnkowska, Anna Lipa, Paulina Wójcik-Topór Ćwiczenia do terapii afazji to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je równ
Autorka: Katarzyna CzyżyckaIlustracje: Dariusz WanatSeria książeczek Puma Pimi została dostosowana do autorskiej metody nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®). Opowiadania są zintegrowane z kolejnymi etapami programu – teksty oparte są wyłącznie na sylabach, które dziecko już zna. Dzięki temu młody czytelnik ma możliwość samodzielnej lektury, co sprawi mu wiele radości i pozytywnie wpłynie na motywację do dalszej nauki czytania.Treść opowiadań została dostosow
Tę pomoc możesz z powodzeniem wykorzystać w pracy z dziećmi z Ukrainy. Autorki: Agnieszka Fabisiak-Majcher, Elżbieta Ławczys Czytanie ze zrozumieniem to ćwiczenia skierowane do uczniów klasy 1. Teksty pisane odpowiednio dużą czcionką i skonstruowane według zasady narastania poziomu trudności mają na celu usprawnianie umiejętności czytania. Pierwsze, proste czytanki zbudowane są z sylab otwartych; kolejne z nieco trudniejszych sylab aż do tekstów z dwuznakami i spółgłoskami miękkimi. Umieszczone pod nimi
Autorka: Agnieszka Bala Terapia funkcji wzrokowych to zestaw 32 plansz i kartonowych obrazków, które są wartościową pomocą w usprawnianiu rozwoju poznawczego niemowląt i starszych dzieci. Zawartość teczki podzielona jest na trzy grupy: materiał tematyczny (chleb, ser, gruszka, jabłko), materiał atematyczny (figury: kwadrat, trójkąt, prostokąt, koło), materiał literowy (samogłoski: A, E, I, O , U, Y). Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czerwono-żółte), których liczba na prezentowanych p
Ilustracje: Kinga Kulawiecka Baw się kolorami, twórz barwne kompozycje i ucz się czytać sylabami! Kolorowanki sylabowe to seria wyjątkowych zeszytów, które zapewnią dzieciom dobrą zabawę i jednocześnie wspomogą rozwój: motoryki małej, analizy słuchowej i wzrokowej, mowy, nauki czytania. Zeszyt zawiera kolorowanki z sylabami ze spółgłoskami F i W: FA, FO, FU, FÓ, FE, FI, FY, WA, WO, WU, WÓ, WE, WI, WY. ISBN: 978-83-65423-10-8 Liczba stron: 32 (16 kolorowanek)
Autorka: Agnieszka Bala Dysleksja. Ćwiczenia funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją (5–6) to zestaw zawierający ćwiczenia: słuchowe i językowe, spostrzegania wzrokowego, mechanizmów lewopółkulowych, grafopercepcji. Cele ćwiczeń Ćwiczenia spostrzegania wzrokowego: – identyfikowanie elementów tematycznych (obrazki), atematycznych (figury geometryczne), literowych ( sylaby, wyrazy), – wyszukiwanie brakujących elementów przedstawionych na materiale tematycznym, atematycznym i literowym, – wyszu